Emodžiai – emocinga skaitmeninė kalba

Mano kambariokas man sako, kad chat’uose aš atrodau piktas. Eik tu sau pagalvojau aš – visiškas BULL SHIT.

Dar vėliau kalbėdamas su savo mergina išsiaiškinau, kad aš naudoju per mažai ištiktukų ir jaustukų, bet juk socialiniuose tinkluose turime galimybę parodyti savo emocijas.

Taigi, šiandien nuotaikos barometrą parodo būtent emoji tankis jūsų kalboje

Kaip čia dabar taip atsitiko, kad mums prireikė dar ir paveiksliukų kalboje. Majų civilizacija nemokėjo rašyti, todėl visa rašytinė kalba atrodė, kaip piešinukai. Šios civilizacijos glifai ir ideogramos buvo labai vaizdingi, kai kurie labai sudėtingi ir išraiškūs. O taip, žmogus grįžta prie savo ištakų. Ką jau ten prie ištakų, kiti pasakytų, kad „tampa bukesnis ir bukesnis“. Bet tiek kalbamojoje tiek rašytinėje kalboje evoliucija neišvengiamas dalykas.

Kas gi tie EMOJI?

Šie maži skaitmeniniai veideliai buvo sukurti japono Shigetaka Kurita dar 1990 metais vienos komunikacijos agentūros darbuotojo, tai turėjo padėti bendrauti su klientais, perteikti idėjoms. Piktogramos buvo populiarios ir anksčiau, bet tik vėliau šis išradimas paplito EMOJI pavadinimu ir tapo spalvotas.

Išmanūs veideliai pradėti naudoti jau seniai. 1994 metais atsiradusi viena iš pirmųjų pokalbių programų mIRC (internet relay chat) neturėjo integruotų išmaniųjų veidelių, tačiau programos vartotojai greitai rado būdus, kaip panaudojant tekstinius simbolius nusakyti nuotaiką.

Emoji išradėjas
Emoji founder. Photo credit nakkheeran.in

Kompanija APPLE padėjo emodžiams tapti tikru meinstrymu pokalbių svetainėse. Tam pagrindą padėjo 2011 metų IOS atnaujinimas su klaviatūros versija, kuri turėjo rinkinį šių nuostabių veidukų. Žmonėms tai labai patiko. Skaitmeninė kalba pradėjo keistis. Šiandien naujausios iOS versijos palaiko daugiau kaip 1500 skirtingų emodžių.

Mokslininkai nustatė, kad kai mes pažvelgiame į kito žmogaus šypseną mumyse aktyvuojasi tos pačios smegenų dalys, kaip ir pas besišypsantį asmenį. Taigi, emodžiai iš esmės gali pakeisti nuotaiką, ne tik mūsų pačių, bet ir pašnekovų. Emodžiai leidžia mums pasirinkti iš daugybės nuotaikų. Mes galime keisti nuotaiką ir dalintis ja su kitais.

Emodžiai daugelio prekės ženklų pranešimus padarė humaniškesniais. Reklama emodžių pagalba tapo artimesnė ir panašesnę į žmogų. Emodžiai integravosi į rinkodaros kampanijas, ir tai tik keletas būdų kaip maži veideliai yra išnaudojami versle.