Influencer’ių bumas reklamos versle. Kada jis baigsis?

Visa turinio rinkodara yra apie jūsų auditoją. Pardavimai – yra būtent tai, ko siekia kiekvienas verslas (didelis ir mažas). Bet turinio rinkodarai, tai tik šalutinis efektas: Pagrindinis variklis yra įtraukti tinkamą auditoriją. Auditorijos auginimas užtrunka ilgai, bet čia mes turime naujų galimybių, ir viena iš jų yra – pradėti dirbti su influenceriais. Lietuvoje apie Influence rinkodarą (angl. Influence marketing) aktyviai pradėta kalbėti dar 2015 metais, tačiau pirmieji tokio marketingo požymiai pasaulyje jau buvo pastebėti, net 1980 metais.

Svarbus vertybinis aspektas.

Jūsų slapti padėjėjai – influenceriai gali atnešti daug naudos jūsų prekės ženklui. Tačiau reikia atkreipti dėmesį į tai, kad tai gali padaryti nepataisomos žalos. Paklausite Kodėl? Prieš pradedant vystyti tokias kampanijas prekės ženklai atidžiai renkasi su kuo bendradarbiauti, bet ar galutinis rezultatas visada atitinka kliento lūkesčius. Ar sukurtas įvaizdis slaptai reklamos formai būna toks kokio tikėjotės?

Jei tiesiogiai bendradarbiausite su Influenceriais jūsų kaštai bus mažesni. Bet agentūros siūlančios tokias paslaugas jums gali atnešti daugiau naudos:

  1. Busite užtikrinti kampanijos tęstinumu;
  2. Reikalui esant galėsite atnaujinti reklamos kampaniją ir jos vizualų išpildymą.
  3. Būsite garantuoti, kad žinutė tikrai pasieks jūsų auditoriją. (Geriausia vieta ir laikas, kur ir kada reklama bus publikuojama).
  4. Bet kada galėsite pakeisti „personą“ su kuria toliau tęsite pradėtus darbus.
  5. Agentūra padės išsirinkti patį tinkamiausią žmogų atitinkantį jūsų segmentą.

Ir dar daugėlis kitų privalumų, kurių gal neįvertinsite pačioje pradžioje. Tačiau vienareikšmiškai dirbant su influenceriais „menedžmentas“ bus reikalingas. O ką jau kalbėti apie pasiekiamumo rodiklius ar ROI (investicijų pelningumo rodiklis angl. Return On Investment) matavimą. Už jus to niekas nepadarys. Juk norėsite sužinoti už ką sumokėjote ir kokią naudą jums tai atnešė.

Kokia tokios rinkodaros ateitis?

Kol tai taip populiaru ir besąlyginai veiksminga, niekas nesiginčyja – tai tikrai sukuria daug pridėtinės vertės jūsų produktui. Įdomiausia, kad Influence marketingą galima pritaikyti, bet kokiam verslui, bet kokiai veiklos sričiai. Tai labai įtaigus reklamos būdas. Pagrindinis išskirtinumas Influence marketingo yra tai, kad tai netiesioginė reklama, kuri būtent todėl yra magiškai koduotina mūsų smegenyse.

Reklama turi šimtus įvairių formų, dažnai reklamos net nepastebime. Bet ilgainiui žmonės adaptuojasi ir perpranta įvairias reklamos mandrybės. Kai taip atsitinka, tai tampa nebeveiksminga ir net atgrąsu. Drįsčiau teigti, kad naujoms reklamos formoms (nepaisant to, kokios jos bebūtų inovatyvios) ištiks tas pats likimas. Tada ieškoma naujų galimybių ir sprendimo būdų, kurie būtų “skanūs ir nauji” dar nepažinti ir nečiupinėti vartotojams. Taigi, tai veiks kol mes visi vis dar naiviai tikėsime, kad mūsų sekami bičiuliai ir žymūs draugai socialinėse platformose dalinasi įspūdžiais su prekės ženklų gaminiais vien todėl, kad jie išties yra pakerėti jų gera kokybę.

Autentiškumas yra raktas į sėkmę.

Gyvename skaitmeniniame autentiškumo amžiuje.

Reikia suprasti, kad vartotojai nėra tik pasyvios informacijos talpyklos, į kurias galima kišti, bet ką, kas mums patinka. Nemaža dalis išprususių internautų aktyviai medžioja patikusius prekės ženklus, seka jų istorijas. Be to vartotojai nori būti dalimi prekės ženklo ir siekia atsakomybės už savo sprendimus, kai susiduria su jais. Jie trokšta būti dalimi to.

Atkreipkite dėmesį į Facebook’o populiariausių puslapių sąrašą. Tokiose aukštose pozicijose figuruoja vos keli prekės ženklai, ir net tie keli yra stiprūs turinio kūrėjai rinkoje. Visi kiti, yra viešos asmenybės, pop žvaigždės arba turinio platintojai.

Įprastai žmonės labiau pasitiki žmonėmis, nei prekės ženklais, ypač tais, kurie turi panašius įsitikinimus arba juos domina jų veikla. Tad Influence’ių rinkodara yra tradicinės rinkodaros “Akis į akį” versija. Šiais laikais, tai galingiausia reklamos forma, kai savo įrenginiuose praleidžiame daugiau laiko negu su draugais. Visų prekės ženklų pagrindinis siekis yra puoselėti vartotojų pasitikėjimą.

Psichologija ir influencerių marketingas.

Deja influencerių rinkodara, tai nėra tik “varyk ir tikėkis” technika. Prekės ženklai ne visada gali pasiekti stambaus kalibro žvaigždes, kad kvailai iškištu savo produktus ar paslaugas.

Buvo atlikta daugybė tyrimų norint suprasti, kokį poveikį tokia rinkodara daro ir kodėl ji tokia sėkminga. Tyrimuose dalyvavo šimtai šiuolaikinių žvagždžių, kad būtų lengviau suprasti kodėl vienam segmentui labiau prie širdies David Beckham, o kitam Rihanna, o gal niekam nežinomas vidutinio dydžio įmonės generalinis direktorius.